smaart smaart .

smaart

قيف بازاريابي چيست و مراحل آن كدام اند؟

قيف بازاريابي يك مدل براي درك بهتر فروش است كه شامل تمام مراحل از هدفه تا تبديل شدن به يك مشتري ثابت و حقيقي است به عبارت ديگر اين قيف مسيري است كه بازديدكنندگان سايت شما طي مي كنند تا به مرحله وفا داري و خريد برسند. در اين مدل همه چيز از يك سرنخ شروع مي شود و تا تبديل شدن به خريدار واقعي ادامه دارد.

چرا قيف بازاريابي در فروش مهم است؟
 از آن جايي كه با كمك قيف بازاريابي مي توانيد اطلاعاتي در مورد بازديدكنندگان سايت خود به دست آوريد و با استفاده از آن مي توانيد مسيرشان را قبل از خريد بررسي كنيد براي موفقيت بيشتر در كسب و كار شما قيف بازاريابي بسيار با ارزش تلقي مي شود بنابر اين سعي كنيد كه به كسب و كارتان فكر كرده و ببينيد چه اطلاعاتي براي شما و چه اطلاعاتي براي مشتريان شما جذاب هستند تا بتوانيد اطلاعات مورد نظر خود و آن ها را با هم وفق داده و بر آن ها تاثير مثبت بگذاريد.

مراحل مهم در قيف بازاريابي كدام اند؟
در قيف بازاريابي چهار مرحله مهم وجود دارد كه رعايت ترتيب آن ها مهم بوده و هر مرحله به يك رويكرد متفاوت نيازمند است كه در زير آن ها را  براي شما نام مي بريم و شرح مي دهيم.

۱- مرحله آگاهي يا اطلاع رساني
در مرحله اطلاع رساني شما بايد سعي كنيد كه در مشتري آگاهي ايجاد كرده و كسب و كار و خدمات خود را به او معرفي كنيد و از راه هاي مختلف مانند يك پست جديد در شبكه هاي اجتماعي توجه او را به كسب و كارتان جلب كنيد تا به مشتري دائمي و وفادار تبديل شود.

۲- مرحله ايجاد علاقه مندي
در اين مرحله مشتري به شما نزديك تر شده است و در جريان قيف قرار گرفته است بنابراين در حال تحقيق از كار و محصول شما هستند و آن را با خدمات ديگر شركت ها مقايسه مي كنند كه شما با تبليغات مناسب و ارائه محتواي مناسب سعي كنيد محصول و خدمات خود را به آن ها بشناسانيد. در واقع شما بايد در اين مرحله تخصص خود را به آن ها نشان دهيد و به آن ها بگوييد كه چه تهسيلاتي راه مي توانيد در كار خود به آن ها ارائه دهيد و به آن ها در تصميم گيري كمك كنيد و نظرشان را جلب كار خود نماييد.

۳- تصميم گيري
اين مرحله يك مرحله بسيار حساس و حياتي براي كسب و كار شما است كه مشتري آماده خريد است اما هنوز تصميم اصلي خود كه محصول مورد نظرش را از كدام شركت خرداري كند نگرفته است و شما مي توانيد با ارائه طرح هاي تشويقي، ارائه كد هاي تخفيف و يا دادن جايزه، او را به سمت خود بكشانيد و مشتري شما شود.

۴- مرحله عمل
در مرحله عمل مصرف كننده و يا مشتري به پايين قيف فروش رسيده و خدمات يا محصولات شما را خريداري مي كند و مهم تر اينكه بخشي از شبكه شما مي شود و براي استمرار اين مرحله بايد در مشتري حس اعتماد ايجاد كنيد.

براي موفقيت در مرحله عمل در قيف بازاريابي چه كارهايي لازم است؟
براي اينكه در مرحله عمل موفق شويد لازم است موارد زير را انجام دهيد.

۱- از خريد مشتري تشكر نماييد.

۲- نظر آن ها را راجع به خدمات خود بپرسيد و آن را به اشتراك بگذاريد.

۳- به پشتيباني محصول و خدمات خود بعد از ارسال براي مشتريان بپردازيد.

مراحل افزايش سرعت راه اندازي قيف فروش
براي افزايش راه اندازي قيف فروش لازم است اقدامات زير انجام گيرد.

۱- بررسي رفتار مشتري
شناخت مشتريان به شما كمك مي كند كه به راه اندازي قيف فروش خود زودتر اقدام كنيد

۲- يك صفحه فرود بسازيد
صفحه فرود صفحه اي است كه شما مي توانيد براي آگاهي هاي خود آن را طراحي كرده و به مخاطبين خود بگوييد كه چه كاري را بايد انجام دهند تا بتوانند از خدمات شما بيشتر آگاهي كسب كند

۳- ارسال ايميل هدفمند
استفاده از ايميل نيز در افزايش راه اندازي قيف بازاريابي تاثي دارد و شما مي توانيد در هفته دوبار مطالب جذاب و مهم را به مشتريان خود ايميل كنيد.

۴- ارتباط مداوم
سعي كنيد از مشتري فعلي خود غافل نشويد و مدام با او در ارتباط باشيد شما در اين مرحله مي توانيدكد هاي تخفيف بيشتر به آن ها بدهيد.

سخن آخر
در اين مطلب قيف بازاريابي را به شما معرفي كرده ايم كه علاوه بر تعريف آن دليل استفاده از آن و مراحل آن را براي شما ذكر كرديم همچنين براي سرعت بخشيدن به راه اندازي آن مراحلي را ذكر كرده ايم.

 

برچسب: فروش و بازاريابي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۶:۱۹:۰۰ توسط:اسمارت موضوع: نظرات (0)